Alpinizam

Planinarski savez Beograda

Zmaja od Noćaja 9/IV
e-mail: aob@aob.org.rs

"Možda Siniša mrzi Nokia mobilne telefone"

Hristos se rodi!
i srecna nova godina pre svega!
Preduhitricu Sinisu u ovom kucanju,da bi imali realnu sliku.
Posle Ivanovog pada u Osojnim gredama ostali su neki komadi opreme tj. par Simond alatki,dva klina i tri kompleta koliko je meni poznato.

Dogovorili smo se da to skinemo. 04.jan Sinisa Zoroja i ja Damjan Zivljevic krecemo oko 08:30 iz kuce u Virku sa namerom da napravimo sidriste sa kog ce Nindza abzajlovati do alatki i popeti se nazad.Iskopali smo rupu dubine 1m i tu postavili one krs turno skije "duret 8300" ili tako nesto ako se ne varam.U medjuvremenu Raca je skinuo klinove i komplete dole i obavestio nas da smo stand trebali da napravimo vise dole levo.Tada je vec bilo posle podne i ponovno pravljenje standa bi bilo sigurno nocenje tu negde gore.Ostavljamo skije i ranac sa dva uzeta osiguran sneznim klinovima gore i spustamo se cistom stranom.U Virku smo oko 18:30h.

Ja otpadam za sutrasnju kombinaciju skidanja alatki,Vladan Ljujic se ukljucuje kao kljucna prva izmena.
05.jan Sinisa Zoroja i Vladan Ljujic krecu iz kuce u 07:00 Pre nego sto je otisao iz kuce Sinisa nije uzeo mobilni telefon marke Nokia koji mu je bio nudjen od strane moje sestre Natase sa sve uredno punom baterijom i 067 karticom. prim.aut.Mozda Sinisa mrzi NOKIA mobilne telefone :)
Satnicu sto se tice njihovog stizanja do standa i ostalo bas i ne znam,ali Raca ih je pratio sa staze.Vladan je abzajlovao sa standa koji su napravili nize i levlje od jucerasnjeg.Mister Top-rope Vladan Ljujic je pokupio alatke i uz pomoc tibloka i jedne alatke se popeo do standa,dok se valjda Sinisa trljao sam sa sobom cekajuci doticnog i razmisljajuci o smislu zivota,a ne o tome da je trebalo da uzme ponudjeni telefon i liši nas muka koje slede u nastavku...

Po raspremanju štanda,penjanju prečkanju i izlasku na čistu stranu,junake ove drame hvata magla do 10m vidljivosti i oni da bi pobegli od litica Osojnih greda hvataju desno i desno.Ugledaju stene i odluce da ne idu dalje i da sebi tu iskopaju grobić.To je bilo negde oko 16h.Alatke za to su im bili svakako cepini i skije.E sad,trenutaka intimnosti i prisnosti u toj rupi sigurno da je bilo to svi pretpostavljamo,ali ono sto je jos sigurnije je da je Nindžina bivak vreća uredno spakovana ležala na drugom spratu kuće u Virku.

Pošto je konstatovao da ih nema,a da bi trebalo da ih bude Radoslav Milojević kreće put čiste strane zajedno sa Milanom Ljubojevićem.Sa skijaške staze smo mi ostali posmatrali ne bi li slučajno videli svetlost čeonih lampi u silasku.U silnoj zelji da vidimo iste nekima su se i pričinjavale.Povremeno bi Raca nazvao Draginju da vidi da li ima radosnih vesti.Nije ih bilo.

Dok su se ova dvojica trljala u jami u kući su ljudima padale razne crne i bele misli na pamet.Napolju je bilo vedro i lepa mesecina koju je kvario nadolazeci oblak.
Raca i Milan stizu kuci u 22h i nesto.

Posle kontakata sa GSS Srbije,Zabljaka i Niksica i podele sutrašnjih zadataka odlazimo na spavanje. Koliko su akteri ove price mogli da spavaju u frizideru ja ne znam,ali znam da se ja nisam bas naspavao.Ma ni Srbija nije spavala.

06.jan Po dogovoru nalazimo se u 06:30 u trpezariji.Cekaju se motorne sanke iz Žabljaka,sa prozora se osmatraju kamerom Osojne grede i cista strana.
Spustam se sa sprata kad Draginja mi kaze Marija je videla neke sa skijama dolaze putem. Bilo je negde oko 07:30h. Izlazim ispred kuce i derem se iz sveg glasa. Svima pada kamen sa srca. Trcim do dvojice iz frizidera vidno rumenih koji se sale da eto imaju bivak za alpinisticki karton.

Ostatak jutra neko je proveo u spavanju,a neko u pakovnju stvari za polazak kuci. Napolju prelepo vreme i suncem obasjane planine. Misina kuca je bila prazna do 13h i svi smo krenuli svojim kucama.

Zakljucak:Da je Sinisa poneo normalan mobilni telefon svega ovoga ne bi bilo.
Ali eto Badnji dan je bio prošaran emocijama i neizvesnošću.
Nedostatak komunikacije i orijentacije moze da napravi žestoka SRANJA,čega ćemo svi posle ovoga nadam se postati mnogo svesniji.