Alpinizam

Zmaja od Noćaja 9/IV
e-mail: aob@aob.org.rs

Borski stol

Mesto koje se ne sme propustiti, jedan od najlepših ako ne i najlepši kutak zemlje. Od momenta kada izađete iz kola kod poslednje kuće - domara Dobrog, što se preporučuje za sve sa pogonom na dva točka, put nastavlja lagano naviše, zatim ulazi u šumu posle koje se otvara prostor širokih livada i šumaraka u čijem centru se nalazi bela stena borskoga Stola, dodajte tome sunce, vetar u kosi, jezerce, topli dom i penjačka bajka može da počne.

stena/smerovi...

Stena Stola je krečnjačka uglavnom odličnog kvaliteta, severozapadne orjentacije i visine od 15 do 150m. Osnovna karakteristika ovoga mesta jeste da je jedino u Srbiji gde se na istom mestu nalaze i tradicionalni i sportsko-penjački smerovi. Ocene, tradicinalnih smerova su u rasponu II do VII-, A0-A2 i visine 50-150m, a sportsko penjački VI do IX- i 10 - 25m.

kada penjati...

Vreme za penjanje od proleća do jeseni, a leti pogotovo zbog nadmorske oko 900m, orjentacije stene i šumske senke, zna da bude najprijatnije mesto.

preporučujemo...

1. Planika (VI, 65m), stari klasik.
  2. Borkova (IV/V-, 50m), lepa kombinacija ploča i zljeba sa završnim kaminom i udobnim štandom.
  3. Deda Aleksa (VI/A2, 70m), jedan od retkih A2 koji nisu popeti slobodno.
  4. Nirvana (VI+, 70m), hardkor tradiconalnog penjanja.
  5. Gorska Vila (VIII, 25m), klasik sportskoga penjanja. Dugo, eksponirano sa kombinacijom ploče, žljeba i plafona.

kako stići...

Dolazak automobilom vodi putem od Bora preko sela Krivelj za selo Gornjane, na 20 km-tru od Bora, a između ova dva sela nilazi se na tablu "pl. dom". Od table skrenuti desno za selo Bučje, put ubrzo postaje makadamski, prvo odvajanje levo i uzbrdo je zapravo put koji vodi direktno do doma. Kuća domara Dobrog se nalazi na početku ovoga uspona. Druge mogućnosti su voz ili autobus do Bora, a zatim lokalnim autobusom za selo Gornjane do table "pl. dom" stanica se zove Bučje, odatle postoji markirana pešačka staza (oko 45 min do doma). Pažnja, lokalni autobus nije baš pouzdan, stoga kao mogućnost postoji i dolazak peške (3.1/2-4h) ili taksijem iz Bora.

spavanje...

1. Kampovanje na livadama pored jezera.
  2. Planinarski dom Stol vlasništvo psd. Crni Vrh iz Bora (030/22430).

vodiči...

Spisak smerova i skicu stene mozete pogledati ovde.