Alpinizam

Zmaja od Noćaja 9/IV
e-mail: aob@aob.org.rs

Grdoba

Grdoba je najmlađe penjalište u Srbiji koje je doživelo pravu ekspanziju poslednjih godina, kako zbog blizine Beograda tako i zbog mogućnosti penjanja tokom cele godine.

stena/smerovi...

Stena je krečnjačka sa dominacijom previsa i ploči. Stoga pripremite dobro bicepse i nožnu tehniku ukoliko planirate penjanje u ovom delu Šumadije.
Smerovi su visine od 7 - 30 m ocene od V+ do X-, iako je ovo mesto sa najvećom koncentracijom teških smerova (IX - X) ima i sasvim dovoljno nešto lakših (VI-VII). Za sada je popeto 31 dok 16 projekata čeka rešenje.

kada penjati...

Zbog podeljenosti penjališta na pet blokova koji imaju različitu orjentaciju i senku od drveća, mesto za penjanje uvek možete naći osim u najhladnijem zimskom periodu.

preporučujemo...

Neki od smerova na koje bi trebalo da obratite pažnju:

1. Starac i more (VII, oko 10m) čvrsto, previsno i sa velikim hvatovima.
  2. Leva ruka tame (VIII, oko 20m) penjanje bez predaha od prvog do poslednjeg pokreta.
  3. I nož i pogača (VIII/VII+, oko 30m) dužinom, visinom i logičnošću ne dozvoljava da ne bude popet.
  4. Aurora borealis (X-, oko 20m) najlepši od najtežih u Srbiji.
  5. Sančo Pansa (VII+, 12m) lepa tehničica na najpopularnijem bloku.

kako stići...

Dolazak je lak automobilom. Stena Grdoba se nalazi u selu Poćute udaljenom 25 km od Valjeva na magistralnom putu Valjevo-Debelo Brdo-Bajina Bašta. U centru sela skrenuti desno na sporedni put za manastir Pustinja, put prolazi tačno iznad stena.

spavanje...

Mogućnosti za noćenje:

1. Kampovanje iznad drugog bloka.
  2. Planinarski dom Krušik na Medvedniku, putem nastaviti dalje pored manastira Pustinja pa preko reke Jablanice makadamskim putem do doma oko 10 km. (063/8035848 - Sveto)
  3. Planinarski dom na Debelom Brdu, nastaviti magistralnim putem od Poćuta ka Bajinoj Bašti do istoimenog prevoja na kome se nalazi dom. (064/2575205 - Tile)

vodiči...

Detaljne informacije i vodič za Grdobu možete pogledati i preuzeti na www.vodic.spirit.rs