Alpinizam

Izveštaji: 2012

22.04.2012. - Iznad vode - stari grad Golubac

Učesnici: [spisak ucesnika (u jednom redu)]

Ispenjani smerovi: Kroz jorgovane, V+, 70 m (Pr.?) ; Kulski-leva varijanta, VI-, 70 m

Atraktivno penjanje iznad Dunava na stari grad Golubac

Krenuli ka Gornjaku oko 08.30 ujutro. U Ždrelu iznenada promenili plan i otišli na Dunav, dan je ipak obećavao. Solidan kvalitet stene posle zadnjeg tunela ispod starog grada, prvi zajednički rastežaj ocene III, detalji IV, malo krušljivije ali OK, treba paziti na odronjavanje kamenja na magistralu. Drugi rastežaj Jorgovana sa lošim i retkim međuosiguranjima, V+, ali solidna stena. Kulski smer ide malo levlje od „Kroz jorgovane“, originalna linija ima nekoliko ručno pravljenih boltova i koji klin. Leva varijanta je težak ulazni detalj, VI-, sa vrlo krhkm hvatovima za vrhove 2-3 jagodice prstiju, noge na trenje. Posle 5-7 m varijanta se spaja sa originalnom linijom. Super vreme, dobro penjanje i naravno, dobra kafana na kraju priče. Postoje potencijali za nekoliko odličnih smerova „iz vode“.

Slobodan Žarković
Beograd, 26.04.2012

22.04.2012. - Njih 6, a ona sama - Gornjačka klisura

Učesnici: Boris Stanojević, Dejan Jeremić-Jera, Vaso Stokić, Damir Lukšić, Aleksandar Pešić, Iva Vuković, Petar Pavlović, Tomislav Topalović

Ispenjani smerovi: Ljubinka IV+; leva Ljubinka IV+; Zaboravljena burgija V+(prvenstveni).

Novi ljudi, vežbanje, opremanje, sunčanje.

Jutro nije obećavalo.Ni po vremenu ni po našem stanju.Al eto, sve se popravilo tokom dana.Njih 6 (2 trojne naveze), navališe na jadnu Ljubinku.Odolevala je par sati, ali je na kraju bila popeta.Neki su pri tome i pocepali pantalone, ali se nisu dali.Za to vreme, Pera i ja smo se mudro povuki sa strane, ošacovali mesto za novi smer i navalili da razvejavamo prah iz stene putem bušilice. Polu opremljen (S2 Paklenički gustina bušenja) je novi smer koji smo nazvali „Zaboravljena Burgija“.Dok su se neki sunčali pored vode i uživalu u sportaćima, drugi smo išli da tražimo burgiju koju sam ostavio negde gore pored smera.Našao sam je.Smer je visine 70 metara, težine 5+.Opis i fotke uskoro.

Beograd, 23.04.2012.

13.-14.04.2012. - Nada umire poslednja - Gornjačka klisura

Učesnici: Pera, Iva, Brat robot, Steva, Boris, Jera, Dule tečajac i Toma.

Ispenjani smerovi: Leva Ljubinka prvenstveni, Ljubinka, Toma Palčić, i pola od 29 alpinista.

Roštilj po kiši i nije tako loša stvar.

Prognoza nije obećavala, ali mi smo verovali u bolje sutra. Petak, stigli oko 13 h, i rasporedili se. Jera i Boris otišli u Tomu Palčića, Dule i Iva u Ljubinku, a Pera i ja smo opremili levu Ljubinku, varijantu. Prvi cug koji počinje sa leve strane, 20 metara od originalnog ulaza. Veliki kameni čovečuljak ispred. Ulaz je malo zarastao u granje, težine IV+, oborena ploča. Slika u prilogu. Brat Robot i Steva su se hrabro uputili u 29 alpinista. Na povratku smo sreli Nešu koji je vodio povređenog zeta (ispalo rame na sportaćima). Kampovali kod doma u ždrelu. Nikad ne bih rekao da roštilj po kiši može imati takvu draž. I kobasice su ukusnije kad pokisnu.

Ujutru kiša i vetar, pa smo posle mudrog većanja i poštovanja prava demokratičnosti, Steva, Brat robot i ja otišli u kafanu kod ribnjaka sa nadom da će kiša stati, dok je ostatak ekipe upražnjavao speleo aktivnosti. Išli su u stari vojni objekat u kome osim golih betonskih zidova je bilo i buđi, vlage i gljiva. Neprocenjivo. Nakon toga, polazak kući.

Beograd, 17.04.2102.

25.03.2012. - Mi bušimo celi dan i noć - Gornjačka klisura

Učesnici: Pera, Iva, Damir, Vaso, Siške, Sana, Raca, Ćira, Brat robot, Stevan, Toma

Ispenjani smerovi: Ljubinka, Toma palčić, Gledajući gore pod oblake i „Preplanuo, stesan i zaljubljen“.

Masa ljudi na sve strane. Lepo za videti.

Tri auta krenula put Gornjaka. Pera i ja izbušili novi smer za početnike, „Ljubinka“, 100 metara, 4+. Palo prvo ponavljanje „Tome Palčića“. Steva popeo prvenstveni, Ćira psovao Racu što moraju preko sipara do smera, pa našli kompromis, tečajci peli sportaće (spremali se za sezonu). Popet još jedan prvenstveni od strane Stevana i Brata robota. Više informacija od njih.

Beograd, 26.03.2012.

18.03.2012. - Došlo je proleće, raduje se cveće - Gornjačka klisura

Učesnici: mnogo njih.Vaso, Marko, Iva, Pera, Jera, Sanja, Ninana, Boris, Toma.Sreli Nešu sa familijom (užom), i Sišketa, Sanu, Saleta i Hamzu.

Ispenjani smerovi: Greben ladne vode, Manjinov i Toma Palčić (prvenstveni)

Vruće vreme, al' bez zmija.

Iva, Marko i Vaso peli Greben ladne vode, vežbali vođenje i glavljenje opreme. Jera i Ninana su se izgubili u pravcu Manjinove, a Boris i Sanja na sportaćima kod drugog stuba. Pera i ja smo peli greben ladne vode. Posle jedne trećine smera smo se spustili niz stranu, niz prethodno odabranu vertikalu, polu-opremili smer, koji počinje od staze i popeli ga. Nakon toga smo završili greben ladne vode. Našli se svi kod kola, umorni i zadovoljni. Dušu smo okrepili u kafani „Zlatnik“ u Petrovcu i za Bg.

Beograd, 19.03.2012.

16.1.2012. - Još jedan ponedeljak - Kopaonik

Učesnici: Petar Pavlović, Aleksandar Spasić, Boris Stanojević, Sana Zulić

Ispenjani smerovi: Ograda Pančićevog vrha

Zabranjeno penjanje po klisurama, kanjonima, zabranjen pristup planinama, najbolje da se zabrani bilo kakava fizička aktivnost..

Krenuli ujutru iz Beograda.Biću slobodna da ubacim Borisove informacije, pa sledeći put može da ih ubaci i on u ovakav izveštaj :).
„ Trebalo nam je 3h50min da dođemo do Kopa i 40min da se spremimo da krenemo na trek.
Povratak je trajao 5hi40min, s tim da smo u kafanici proveli 1h5min. I spremili smo se duplo brže za povratak - 20min. Tako da put trajao oko 4 sata, čestitke Peri što je izdržao iz cuga vožnju u povratku, mrak, klizavo i na sve to umor.
Sam trek je trajao 5h7min, od kola do kola i 10.2km, što će reći 2km/h. Max visina je bila 2006.5m, tako da smo stvarno bili preko 2000 mnv. Krenuli smo sa 1743, najniža tačka je 1714.3m tako da je max razlika skoro 300m.
Na slici sa topo kartom vidi se da smo bili na izohipsi od 2000m, te i da visinomer nije bio dobro kalibrisan, 2000m je sigurno pređeno. Kad se malo gleda vidi se da smo od Nebeskih stolica na jednom mestu napustili put, ali on nije pratio izohispu (mi jesmo), te smo zato to uradili, a možda i što ga nismo videli u snegu :)
Google Earth je neprecizan u ovom delu, tj. oni nisu dobro postavili svoju sliku, što se vidi koliko se maše staze kojima smo sigurno išli. No, u svakom slučaju jedan deo treka nam je sigurno bio na Kosovu :) Granica ne ide tu po slici (Pančić je naš ) ali je ona manje-više o.k. iscrtana, dok slika je baš pomerena. Tako da je ova slikica više neka ilustracija.
Meni se svidelo iako sam pao onoliko puta, ali napredujem :) Što kažu neki: mlad sam, popraviću se ;) Pozdrav Boris„

Zulić Sana
U Beogradu, dana 19.1.2012.